Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.
Eit nærbilete av ein menneskekropp som held rundt seg sjølv

skule

Regulerande arbeidsmiljø og kritisk refleksjon

Moglegheitene og læringa vi får gjennom eit regulerande arbeidsmiljø og refleksjon over praksis.

Gå gjennom mål, case og introduser film og oppgåver.

Denne kompetansepakken inneheld ei gjennomgang av fagstoff, demonstrasjonar, øvingar og verktøy som alle tilsette kan ta i bruk. Ved gjennomføring av kompetansepakken kan vi saman utvikle gode prosessar som gir grunnlag for kollegastøtte, kritisk refleksjon og rettleiing – og slik bidra til eit regulerande og lærande fellesskap på vår arbeidsplass.

Case:

Anne – kontaktlærar på 9. trinn, Julie – kontaktlærar på 5. trinn, og Nils – kontaktlærar på 2. trinn opplever at det er svært krevjande å stå i konfrontasjonar og ubehagelege situasjonar med elevane sine. Dei kjenner på motløyse og manglande motivasjon for å halde fram i læraryrket. Arbeidssituasjonen pregar både den fysiske og psykiske helsa, og dei har begynt å sove dårleg om nettene og gruar seg til jobb.

Dei har over tid delt utfordringane sine på trinnmøta og møtt forståing frå kollegaene. Likevel opplever dei situasjonen som fastlåst. Dei treng meir enn forståing – korleis kan dei kome vidare?

Det er då avdelingsleiar tilbyr rettleiing med kritisk refleksjon.

Film: Eit regulerande arbeidsmiljø utviklar det faglege fellesskapet

  • Kva skal til for at du opplever arbeidsmiljøet ditt som regulerande?
  • Kva kan du bidra med i kollegafellesskapet for å legge til rette for eit regulerande arbeidsmiljø?

Reflekter over:

Effekten av å fortelle om krevjande opplevingar i samspel med barn, kontra effekten av å reflektere over krevande opplevingar i samspel med barn.

Grupper på 5 personar. Den eldste i gruppa held tida.

A: Del frå di eiga refleksjon over effekten av å reflektere.
Runde – 1 minutt per person.

B: Øv på refleksjon. Still kvarandre gode spørsmål som opnar for refleksjon i gruppa.
20 minutt.

🧘‍♀️ Sansemotorisk minipause

Film:

Lærande fellesskap med kritisk refleksjon kan forandre og utvikle både den enkelte tilsette og barna/ungdomane, fordi vi er i eit samspel.

Innhaldet i dei neste fagfilmane viser i praksis korleis vi kan gå frå å fortelje til å reflektere rundt utfordrande situasjonar vi har opplevd.

Sist oppdatert 04.06.2025