- Gruppa vel ein vaksen og eitt barn. Resten er observatørar og drøftningspartnarar
- Du gir informasjon
Bakgrunn for samtalen (informasjon til heile gruppa)
Jens, 10 år, er mykje sint på skulen. Han kan gå frå timane i raseri, etter å ha kasta bøker og velta pulten. I friminutta havnar han ofte i konflikt med dei andre barna, og nokon gonger skjer det at Jens slår eller kastar ting etter andre. I går var Jens og ein annan gut ueinige om frispark i fotballbinga. Jens dytta den andre guten og vart dytta tilbake, før ein lærar kom og stoppa gutane. Læraren sa at det ikkje er lov til å slå eller dytte når ein er ueinig. «Kvifor ikkje?» sa Jens, «det er vaksne som slår dobbelt så hardt som meg».
Til den vaksne: Du skal snakke med Jens og prøve å få tak i kva han opplever
Barnet tas bort frå gruppa og får historia si. Snakk til barnet i førsteperson:
«Du bur med mamma, veslebror og pappa. Pappa har mista jobben og er mykje heime. Mamma og pappa kranglar om pengar og av og til dyttar dei kvarandre. Du prøver å passe veslebror, så han ikkje høyrer og ser alt. Du set du på musikk og held han oppteke inne på rommet når du høyrer at mamma og pappa byrjar å krangle. Nokon gonger, når du blir sint heime eller ikkje gjer leksene dine, dyttar mamma deg. Ein gong slo mamma deg hardt i ansiktet, men det fortente du, då du var så frekk. Du tenker mykje på mamma og pappa og synast det er vanskeleg å konsentrere deg på skulen. Du kjenner at du fort blir sint og veit ikkje heilt kva som skjer.»
Til Jens: Kjenn etter kva som opnar/lukkar i samtalen.
Det er lov å ta time-out for den som snakkar med barnet. Då kan ein rette seg til gruppa for støtte og innspel til vegen vidare.
Snakk saman om samtalen, kva som opna og lukka og kva som kunne skjedd om ein gjorde andre val.